online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Tuesday, April 20, 2010

spagheti bebola daging


resepi:(resepi sdn bhd)

spagheti
1 biji bawang besar(cincang halus)
3 ulas bawang putih(cincang halus)
1 sudu B cili kisar
1 sudu B cili sos
2 sudu B tomato sos
2 biji buah tomato(cincang halus)
spagheti sos(aku guna yg traditional tu-byk mana ikut suka hati ler)
bebola daging
isi udang
cheese(untuk tabur)

cara2:
tumis bawang besar dan bawang putih hingga garing,then masukkan cili kisar
tumis hingga garing,barulah masukkan segala sos yang ado!!!last masukkan bebola,isi udang dan buah tomato..then bolehlah dihidangkan bersama spagheti dan taburkan cheese ke atasnya..emmm sedapnya!!nyum!nyum!

Salam semua..sihat ke?aku macam ni ler..masih tak sihat sepenuhnya..bila la agaknya nak sihat seperti sedia kala ni yeap...bila bdn tak sihat ni,terasa malasnya lah nak masak2,kemas rumah..segala..maklumlah bdn jadi letih rasa nak tido,tido,tido je keje..huhu...
oklah...walaupun tak berapa sihat tp aku masih mampu lagi nak duk kat dapo tau..bknnya sakit sampai takleh bangun pun..cuma mood je kureng skit..hihi..so spagheti yang korang tgk kat atasa tu menu semalam punya,nak cite sikit,punyalah aku ni lapo,mkn spagheti ni bkn main byk weh..sampai bertambah tp malangnya masuk pinggan yg ke-2 dah takleh nak habiskan,sbbnya,penyakitku tiba2 datang menyerang lak..aduh sakit weh..terpaksalah tinggalkan spaghetiku tu..uhuk!uhuk!adakah aku mkn terlalu byk?huh...
mungkin korang tertanya2 apalah gaknye penyakitku tu..haha...nanti aku cite di lain rancangan okey...by!by!

1 comment:

Anonymous said...

wah spaghetti! terliuq saya tengok kuah spaghetti awak tu slurp :S

Post a Comment