online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Monday, September 7, 2009

Puding susu koktail

Jom makan puding!!ops!!belom lagik la...tunggu berbuka dulu..heh!heh!ari ni wat puding buah koktail ni sbb nak bawak gi kuantan umah my sister..resepi ambik dari umah kak jun
anak aku kata sedap sgt..agaknya betol2 sedap ni..tak sabo lak nak tunggu berbuka..ngeh!ngeh!

aku cam biasa la,tak berapa nak rajin menaip resepi neh..so ayat femesnya..aku kopipes resepi k.jun jek..leh ek k.jun cayang!!!hihi...

1 paket serbuk agar2 (11gm)
2 biji telur
1/2 tin susu cair
4 cawan air
1 cawan gula
2-3 sudu besar tepung kastad
1 tin fruit cocktail

masak agar2, air dan gula hingga larut.
sementara itu pukul telur, campurkan dengan tepung kastad, kacau rata n ketepikan.
bila agar2 mendidih, masukkan campuran telur dan fruit cocktail. masukkan kedalam loyang/acuan dan sejukkan. hidangkan.

3 comments:

Anonymous said...

wahhh cm best jek puding ni..
mcm mudah nk wtny..leh copy resepi x tuan umh??

CikPuan Adda said...

saya pun nak cube gak...

Ann said...

reen,ibu khalish ...try lah ..boleh je copy resepi tuh..kita share sama2..cuma puding je takleh nak share sbb duk jauh..hihi...

Post a Comment