online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Monday, February 1, 2010

kerepek ngaku???

Assalamualaikum semua...sebelum tu nak ucapkan tahniah pada farah mommy otai atas kelahiran baby girl pada pukul 3.50 pg tadi,tahniah farah..alhamdulillah selamat semuanya.dpt lg sorang girl girl..hihi..
ok lah berbalik pada cite aku ni,korang pernah mkn kerepek ngaku ke??ni kira first time aku mkn.biasa duk tgk nyonya2 duk beli buah ni,terfikir jugak diorang buat apa mende ni ek??kalu tgk rupa buah ngaku ni ada iras2 mcm bawang je kan..pastu kalau dah kupas kulit dia ada plk rupa sengkuang,kira ni kategori ubi gak kot..ye kot..hihi..


aku pun sebenonya baru tahu dr 'my cousin' tentang ngaku ni..sblm ni aku mmg ngaku ler tak pernah mkn buah ni,cousin aku tu ckp, buah ni sedap kalau goreng..dan biasanya buah ni ada time2 raya cina je,mcm prosperity kt mcD gak ler kan..kalau nak potong buah ni make sure potong betul2 nipis ye baru lah rangup bila digoreng,mcm aku ni ada tebal ada nipis,kalu tebal sgt nnti tak rangup,jd mcm ubi ler pulok!!


memang sedap wes kerepek ngaku ni,rugi plk aku beli sikit,sbb ari tu saja nak terai test je,rupa2nya mmg sedap,rasa lemak2 gitu,bau dia masa goreng tu pun dah membangkitkan selera..wah gitu!!!pasni aku nak cari lg buah ngaku ni..tak puah mkn...ha sapa2 lom terai...blh ler terai..jgn lpskan peluang!!chewwah!!!(bhg promote!!!)

1 comment:

eB ezrin said...

wah bestnyer... kena try nih... tq

sharing is caring... :)

Post a Comment