online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Sunday, August 23, 2009

Gulai Tulang

Selamat berbuka pada semua..Alhamdulillah hari pertama puasa berjalan dengan lancarnya, syukur padamu ya Allah..hari pertama puasa jugak aku berkesempatan berbuka dengan family,kebetulan hubby pun cuti, so leh la berbuka ngan family ramai2..menu berbuka kitaorang.....gulai tulang...senang je nak wat pasal guna rempah segera kat bawah ni...just masuk santan je..pastu tunggu masak..heh!heh!


Ni lah dia rupa rempah tu, harganya pun tak mahal sgt,sesuai sgt lah pada ibu2 atau isteri2 yang sibuk dan bekerja, balik umah just masuk santan , garam dan gula je,pastu siap!!hihi..
sebenarnya rempah ni org kat kampung aku yang buat..rempah dia memang sedap sgt..bg tekak aku la..senang cepat dan sedap!!kalu tuan punya rempah ni masak kat umah org kenduri kahwin..peww!!memang terangkat beb!!!aku mmg suka sgt mkn gulai tu, maunya bertambah...promote gak ni!!!hahaha...

Ni la rupa rempah tu...tahan lama seh...


Haha..yang ni plak daging masak merah, ala resepi biasa2 je kan...layan je la...

1 comment:

Post a Comment