online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Saturday, January 24, 2009

Nasi ayam simple




Hari ni aku masak nasi ayam simple je..(sentiasa simple hi!hi!), sebenarnya dari semalam lagi aku nak makan nasi ayam, jadi hari ni aku buatla nasi ayam yang ku gelar nasi ayam simple ni. Simple2 nasi ayam aku pun licin jugak! tinggal kerak2nya sahaja...

kat sini aku sertakan rahsia utk buat nasi ayam yan
g lebih soodappp gitu!

Tips: Untuk mendapatkan nasi ayam atau nasi lemak yg sedap, gunakan separuh bahagian beras wangi dan separuh lagi beras biasa. Banyak teknik masakan yg akan menyerlahkan lagi masakan, contohnya, 'menggoreng' beras di dalam minyak (utk nasi ayam) hingga bersalut sepenuhnya atau bila menumis, pastikan bahan tumisan (bawang, halia dll) benar-benar terbit bau/harum dan pastikan api perlahan saja.

No comments:

Post a Comment