online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Wednesday, January 28, 2009

Udang galah masak tiga rasa


Sebenarnya udang galah ni dah 2,3 hari ada dlm peti ais, hubby aku ni pantang tengok udang mesti dia beli, masa beli hari tu memang fresh sesangat, tapi tak sempat nak masak coz nak balik kampung so simpan dlm peti ais tu, hari ni baru kuar. Udang ni resepi mat gebu tapi aku ubah skit ikut bhn2 yg ada kat umah. aku taruk sos plum sikit. anak aku xmkn nasi, mkn udang je....hi!hi!

Tips: Kalu nak masak udang jangan masak lelama coz nanti udang jadi keras dan tak sedap dimakan, cukup sekadar nampak udang tu kemerah-merahan pastu bolehlah diangkat. satu lagi ia boleh mengekalkan rasa manis udang tu, betull...

No comments:

Post a Comment