online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Tuesday, May 19, 2009

Kerabu Mangga Sotong


Ha..yang ni memang aku tak tahan..kalu tengok mesti tangkap leleh punya..wakaka..semalam hubby balik keje dia bawak balik buah pelam epal 2 biji...kawan dia bg..huh boleh tahan beso gak..lam kepala aku ni takde lain dah,ingat kat kerabu mangga je... sotong pun ada kat lam esbox,apa lagi sebiji pelam dah selamat jadi kerabu..kui!kui!campur ngan sotong plk..pergh takleh nak ckp(masuk bakul angkat sendirik) haha..bahagian ratah je sepinggan ko...kalu dah mkn memang rasa xmo berenti...adeh ler...tak hengat donia!!!

Resepi sama je ngan resepi kerabu mangga sebelum ni cuma kali ni aku tambah ngn sotong..buah pelam epal ni lagi sedap rasa dia sebab lemak2 masam gitu..haha..bukan lemak manis ye!!hahaha...ada lagi sebijik..ngah pikir nak buat apa lak!!kerabu lagi ka??

Lovely Touch:

3 comments:

sonata anak kancil said...

tengok gambar je dah terliur ....sungguh!
Kelmarin ada orang bagi buah mempelam dan kuini, tapi dah masak...makan aje le...kalau muda,habis bantai buat kerabu gak...sedapnya....

A.I said...

dah berkumpul air liur dalam molot aku ni..huhuhu!

Anonymous said...

Sedapnye kerabu mangga ni... tak pernah try lagi letak sotong... mesti lagi sedap.

Post a Comment