online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Friday, May 8, 2009

Sambal Bilis Berapi


Layan gambo dulu ye..tak sempat nak cite ni..aku letak resepi kedian...sedap ni..berasap idung.telinga seme..ngeh!ngeh!
Sebenonya aku mkn sambal ni masa aku balik umah mak bonda ritu..wat mkn ngn bubur..mmg sedap woiii..letak cili byk2 bio berasap telinga..wakaka...


Resepi:

Bahan2:
Ikan bilis
bawang merah kisar
bawang putih kisar
cili kisar
cili padi

Cara2:
Goreng ikan bilis hingga garing angkat,toskan dan tumbuk dgn cili padi,ketepikan.goreng bhn kisar hingga garing,tambahkan sedikit gula dan gaulkan dgn bilis yg ditumbuk td..pergh..mmg sedap,kalu mkn ngn nasi panas atau bubur mmg sesuai sesangat!!


Lovely Touch:

No comments:

Post a Comment