online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Thursday, February 19, 2009

Cupcake Mentega Pelangi



Sebenarnya plan nak buat cupcake ni semalam tapi atas sebab2 tertentu maka terpaksalah di 'postpone' kan hari ini....kek tu aku buat kek butter pelangi je....cuma ari ni gatal tangan nak mendeco kek walaupun aku sebenonya tak reti....dek sentuhan tangan aku yang tak berseni ini, maka jadilah cupcake yang tak berapa nak cantik itew!hua!hua!hua!jadi kalu korang tgk cupcake aku tu gelak lah..aku tak marah eh..........sabo je la.......ha!ha!ha!

Resepi kek pelangi

Bahan-bahan:

160 gm butter
150gm gula halus
3 biji telur size sederhana
140 gm tepung serbaguna
30gm tepung jagung
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh esen vanila
80 ml susu cair
pewarna:
merah jambu
coklat emulco
hijau

cara-cara:

Pukul butter dan gula hingga kembang. then masukkan satu persatu telur, pukul hingga kembang. masukkan susu cair,e.vanila dan campuran tepung tadi yg tlh diayak dgn baking powder. then pukul semua adunan dgn medium speed lebih kurang 3 minit gitu..then bahagi kan 3 bhg utk diwarnakan..pastu blh la dibakar dgn suhu 170'c selama 20-25 minit...habessss....

Lovely Touch:

No comments:

Post a Comment