online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Sunday, February 15, 2009

Sup Sayur dan Chicken Meat Ball


adehla...lotih tulla ari ni..byk keje nk kena buat ni..dahla ari ni aku sakit perut, asyik ulang alik masuk toilet je...ni tak lain tak bukan ni mesti aku minum air sirap kt kenduro kawin semalam..sah-sah diorang guna air PAIP!adehhh...menciii tau!!dah la perut aku jenis sensitip..so ari ni aku msk simple je la tapi tetap sedap.......

Bahan-bahan;
petola
carrot
bunga kobis
chicken meat ball(digoreng terlebih dahulu)
kiub pati ikan bilis
telur
3ulas bwg putih(dimayang)
1 labu bwg besar(dimayang)
sedikit sos tiram

Cara-cara:
Tumis bwg putih dan bwg besar hingga naik bau,masukkan air,then masukkan kiub pati ikan bilis,masukkan sedikit sos tiram then bila menggelegak masukkan sayur,masukkan pula telur dan last sekali masukkan chicken meatball tadi.boleh dihidangkan dengan nasi panas dan sambal belacan.

Lovely Touch:


No comments:

Post a Comment