online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Saturday, February 7, 2009

Nak dijadikan cerita.....








tomyam maa.....mmg pure...pergh.....


Inilah ikan siakap masak stim ngan asam boi, nama thailand nya entah pekebende, aku pun tak reti nyebutnya....

jemput makan seme.............................


Antara- model-model yang berpossing kat dlm bilik hotel tu....kwang!kwang!kwang!


Assalamualaikum.., Dah 2 hari tak bukak dan update blog ni, ha..korang nak tahu kenapa...hi!hi! aku gi jejalan la....ye la takkan nak duk kat umah je kan...boring gak...sesekali tu kena keluar gak..kan??

CeRitAnYa bErMuLa DiSiNi

Tersebutlah kesahnya, sebenonya aku plan nak gi kuantan,ala saje je jejalan......lama takgi kuantan ni, so memandangkan hubby aku dah off, dan dia pun takde hal pepun, so ape lagi aku pun ajak la dia gi jejalan kuantan, hubby cakap Ok je........saje la kan nak gi shopping-shopping sambil jalan2 cari makan,eheh!
Destinasi pertama, tentunya ke kedai Bakewell trading, buat ape??beli brg2 wat kek ler...lama dah nak singgah kedai tu, tapi asyik tak sempat je...lepas dah dapat apa yang dikehendaki., kitorang terus gi cari masjid atau surau sbb lum solat asar lagi...memandangkan kitorang bertolak agak lewat, so sampai kat kuantan pun agak lewat jgk, biasa kitorang semayang kt surau tepi kuantan parade tu je...tapi ari tu tak plan nk gi kuantan parade lak!satu perkara yang agak mengecewakan kat bandar kuantan ni, mmg agk sukar nak cari masjid atau surau, yang aku tahu masjid Sultan Ahmad Shah tu je.... dlm duk tercari-cari tu aku pun terpandanglah sebuah hotel yang rate dia agak-agak murah gak ah....pastu, hubby tanya nak sewa hotel tak?dengan berbekalkan sehelai sepinggang , aku pun apa lagi terus ckp boleh je....hi!hi!sebenonya plan nak balik hari,ntah mcmana plan berubah lak.
So, nak dijadikan cerita...mlm tu terpaksa la gi cari baju, wat bekal esok.....nasib bek aku bwk baju spare tuk ank2, hotel yang aku duduk tu mmg betul2 tgh bandar, bkn apa sng skit nak shopping!eheh!heh! Terus kitorang gi ke East Cost, shopping kt parkson, tp xbeh ah..xbyk g berknan dihati, ada yg berkenan tu, hrge dia lak tak berkenan!susah tul MaNuSia ni kan??shopping pun tergesa2 je coz dah dkt kul 10,derang nk tutup dah.....
Habih shopping serba sikit tu, apa lg....kitorang pi layan perut yg dr td duk menyanyi......kat Sara Thai Kitchen, mmg duk plan awl2 lg nk mkn kt situ,sebenonya farah yg rekemenkan, dia kata mmg sedap giler ah mknan situ...so aku pn nak MeNgETeSlah tahap kegilaan yg dikatakan oleh si farah ni....nasib bek xyah susah2 cari..awal2 lg dah jumpa sebab rupa-rupanya Sara Thai Kitchen ni sederet ngan kedai Bakewell tu je...(betul x farah?)hi!hi!
Pastu kitorang order la ape2 yg patut, antaranya ikan stim masak asam boi, huh!memang power giler wa ckp lu....mmg betul kata dak farah ni..sampai hari ni aku duk kecur liur lagi bila teringat ikan tu...lain kali kalu gi kuantan WaJiB singgah kt situ..!!

BErMulaLaH CeRitA Yg AgaK2 SedIH GiTu....(Uwaa ni maleh nak cite ni...)

Korang tahu apa jadi kat kitorang? Aircond kete kitorang tak nak berfungsi lak!adeh!So lps chek out hubby tnya:
hubby: nk service aircond dulu ke nak gi shopping dulu? nanti kan panas lak duk dlm keta ni?

aku:
entah...(sbb dlm hati nak gi shoping lu)

hubby: ke ayang nak gi shopping dulu, biar abg je gi beki keta, mana nak, kita gi shopping sesama ke? ayang je bwk anak-anak?
(mcm tahu2 lak hubby aku ni!
)
aku: lama ke beki aircond tu??
hubby: tak tahu nak kata la yang....!
aku: tak tahu la..ikut abang je lah!
So hubby aku decide nak beki aircond dulu, ntah la nasib tak berapa nak baik ari tu, 4 JaM aku terpaksa menunggu!huh!sabo je la...sian gak kt ank2 aku,nasib bek derang tak meragam sgt! pastu kitorang terus gi mkn and sempat gak gi shopping!hi!hi!shopping tetap shopping!nak wat camne hobi.......eheh!heh!dkt kul 11mlm br sampai umah then masing2 terus zzzzzzzzzz...keletehh-an....

Lovely Touch:

3 comments:

cikla said...

ann..saje menjeleskan i ni..lama dok g sara thai uu..ni feberet restoran hubby n family hihihihihi...rindu nok balik kuantannnnnnnnnn

Ann said...

ela..hi!hi!jgn jeles tau..mmg best gile kt sara thai tu kan?nanti blk kuantan kita gi mkn ghama2 situ...heh!heh!heh!

Anonymous said...

ann, bab masjid kat tgh bando tu mmglah ada hok kat kuantan parade ngan masjid beso tu je. ce pakat gi kat tanjung api (dekat ngan IKIP atau lebih dikenali sebagai taman gelora), ada masjid kat tepi pantai. dan jangan lupa tibai sekali mihun sup perut rustam dekat jalan nak masuk ke masjid tu atau pun pekena rojak ayam yang dah lame famous dekat gerai tepi pantai, he he..

-ibu dila-

Post a Comment