online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Monday, February 9, 2009

Ikan kerapu masam manis



Ari tu gi pasar malam tgk ada ikan besar-besar je,so berkenan plak ngan ikan kerapu ni,boleh tahan besonya..so aku decide nak masak sweet sour je la...simple kann...aku ni sentiasa simple...resepi dia mcm biasa lah kuantiti bhn2 tu pandai-pandai korang ler...

bhn2:
seekor ikan kerapu
sebiji telur
tepung jagung
bwg putih(aku guna 6 ulas)
sos cili
sos tomato
sos plum
sedikit cili kisar
bawang besar dimayang

cara2:
ikan dibersihkan dan lumurkan garam,celupkan ngan telur n then gaul ngan tepung jagung.pastu goreng biar betul2 garing.ketepikan.
tumis bwg putih hingga kekuningan,masukkan cili kisar,then biar garing.pastu masukkan segala sos2 tadi,masukkan garam dan gula serta sedikit perasa, last masuk bwg besar atau ape2 je la hiasan yang korang nak taruk.then curahkan ke atas ikan tadi.bolehlah dihidangkan.

Lovely Touch

No comments:

Post a Comment