online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Thursday, April 30, 2009

Pulut Kuning


Dah lama rasa nak mkn pulut kuning ngan rendang ayam..ha..ari ni dah terbuat pun....kalu kat trg org panggil nasi kunyit hi hi..pestime wat nasi kunyit ni selalu mkn je reti...tapi akunya ni tawau skit..terkurang garam gaknye..hahaha...pepun mkn ngn rendang ayam ngam jugak...pergh!!


Nak kena letak jugak ke resepi dia...resepi aku main hentam jek..keke...

Bahan2:

Beras pulut-aku tak ikut sukatan pun..
Santan-pandai2 ler
serbuk kunyit
sedikit garam

Cara2:
Cuci beras pulut then rendam dengan serbuk kunyit beberapa jam,(aku rendam 2 jam lebih je),then toskan.kemudian kukus beras pulut td hingga separuh masak gitu..then angkat..gaulkan dgn santan yang dicampur dgn garam.(kalu nk lg kuning bubuh pewarna kuning sikit),kukus balik hingga masak..habes!!!


Lovely Touch:

No comments:

Post a Comment