online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Wednesday, April 1, 2009

Roti Pizza Simple



Baru ni masuk blog kawan2 ramai yang tgk buat roti pizza simple ni..ni kes terberkenan ngn roti pizza ni,langsung aku try buat gak..haha..very da easy..very da sedap...kalu tak caya try buat..





Actually,memula malas nak letak resepi roti pizza ni..sebab resepi ni ikut suka citarasa aku je nak letak apape.....keh!keh!tapi memandangkan ada rakan blogger yang request,so aku letak je la resepi sempoi ni..untuk tidak menghampakan anne, selamat mencuba ya....

bahan2:
5 keping roti hiris(aku guna roti gardenia)
sos cili
sos tomato
3 batang sosej (dipotong bulat)
3 batang fillet ketam (dipotong bulat)
1 labu bwg besar (dimayang)
1 biji lada merah( dimayang-jika suka)
sedikit sayur campur
keju mozarella-(diparut)

cara2:
sapukan sos cili dan sos tomato di atas roti hingga rata,letakkan semua bahan2 di atas diakhiri dgn keju.kemudian bakar dlm oven shingga keju kekuningan atau sehingga masak,habess!!

note:kalu rajin goreng dulu bawang,lada merah dan sayur campur,then baru letak atas roti.




Lovely Touch:

1 comment:

iema said...

wahhh sedap n sempoi nie.bleh la iema buat tuk minum ptg nie.baki roti ada sket tu.hi2.tq Ann for sharing resepi

Post a Comment