online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Sunday, March 8, 2009

Bebola daging lada hitam bersayur



Hahaha...ikut suka ati aku je nak taruk nama tu kan??pandai2 je aku reka..senang cite..sayur ann's style la...bkn versi k.ct ye!kakaka....ntah macammana tergerak hati nak letak black pepper beef ball tu..bese2 aku goreng je n mkn camtu je..kali ni aku ubahsuai sikit la..tapi memang sedap jugak rasa dia..tak caya korang kena cuba dulu..

Bahan2:
1 labu bwg besar}
2 ulas bwg putih}dihiris
1 sudu cili kisar
1 sudu sos tiram pedas
gula garam jika perlu
sayur sawi fatt choy
carrot(atau ape je sayur yg korang nk taruk)
blackpepper beef ball(kalu rajin wat sendiri)

cara2:
tumis bawang besar n bwg putih..masukkan beef ball..goreng hingga beef ball masak sikit..pastu masukkan cili kisar..tumis sampai garing,then masukkan sos tiram,tambahkan sedikit air,masukkan carrot ,gula..kalu perlu sedikit garam,lastly masukkan sayur sawi..then boleh dihidangkan.habess!!!

Lovely Touch:

2 comments:

cikla said...

ann...panjangnya nama lauk,,..berbelit lidahku ini..suka hati la kan..lauk kita!!!kita nak bagi nama apa pun..janji hati gumbira hahaa

Anonymous said...

ela,tu la....ingat nak bubuh nama lg panjang takut lotih plok org nok nyebutnya..hihihi...

Post a Comment