online users

Jom masuk Sini!!!

Awal Kalam...

Salam ukhuwah saya ucapkan kepada pengunjung-pengunjung blog ini. Sudi-sudikanlah menjengah blogku ini selalu. Kepada teman2 yang ingin mengetahui pelbagai resepi masakan, tips2 dan macam2 lagi, insyaAllah carilah disini, saya akan cuba menjelajah dari blog ke blog untuk mencari pelbagai resepi dan juga ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama.

Saturday, March 7, 2009

Sotong vietnam style



Hari tu aku gi blog ela qatar aku tengok dia masak udang vietnam style,tp kali ini aku tukar jadi sotong plak!hahaha....cuma aku modified ikut suka ati aku je....jom tgk resepi dia:

bahan2:

500gm sotong

3 ulas bwg putih (dikisar)

2 ulas bwg putih(dikisar)

1 labu bwg besar-dimayang

1 inci halia(dikisar)-resepi asal tak letak

2 sudu bsr cili kisar

1 sudu besar sos tomato

2 sudu besar sos cili

1 sudu bsr kicap

satu sudu besar pes tomyam
1 btg serai-resepi asal xletak

sedikit belacan

garam

gula

cara2:

tumis bhn kisar dan cili kisar hingga garing,masukkan sos,kicap dan pes tomyam serta belacan then masukkan sotong,garam dan gula,lastly masukkan bwg besar yg dimayang td,biar hingga sotong masak,dan bolehlah dihidangkan.habess!

Lovely Touch:


No comments:

Post a Comment